Regulamin Cmentarza Parafialnego

  1. Administratorem cmentarza jest Parafia w Skawicy.
  2. Grzebanie zmarłych odbywa się według kolejności miejsc i zgodnie z planem zagospodarowania kwater.
  3. Za pochowanie na cmentarzu i za zezwolenie na wybudowanie pomnika pobierane są opłaty.
  4. Opłaty uiszcza się za cały 20-letni okres. Jeżeli przed upływem tego okresu nie zostaną wniesione opłaty za następne 20 lat, zarządca cmentarza ma prawo grób przekopać i użyć go do pochowania innej osoby.
  5. Po upływie 20 lat ponowne użycie grobu do chowania nie może nastąpić jeżeli jakakolwiek osoba zgłosiła pisemne zastrzeżenie przeciw temu i uiści przewidzianą opłatę. Zastrzeżenie to ma skutek na dalszych 20 lat i może być odnowione.
  6. Za opiekę i estetyczny wygląd grobu odpowiada rodzina zmarłego lub osoba przez nią upoważniona.
  7. Należy uzyskać zgodę administratora cmentarza na wszelkie prace prowadzone na cmentarzu, np.:
    • ekshumację zwłok, bądź przeniesienie do innego grobu,
    • budowę nowego pomnika (wymiary wcześniej uzgodnić z zarządcą),
    • remont pomnika: naprawa, bądź wymiana płyty, tablicy itp.
    • budowę ławek, kwietników i innych elementów zdobniczych przy grobie, gdyż budowane bez zgody mogą być rozebrane.
  8. Zabrania się:
    • wjazdu pojazdami mechanicznymi bez zgody administratora cmentarza,
    • wprowadzania zwierząt, zanieczyszczania cmentarza,
    • samowolnego nasadzania i usuwania drzew i krzewów,
  9. Osoby przebywające na terenie cmentarza zobowiązane są do zachowania spokoju, porządku i czystości.
  10. Odpady i śmieci mogą być składowane jedynie w wyznaczonych na ten cel miejscach.
  11. Na terenie cmentarza zabroniony jest handel i wszelkie czynności naruszające powagę tego miejsca.
Zarząd Cmentarza w Skawicy